pzsespfpoEπιστολή στη διεύθυνση της ΣΤΑ.ΣΥ. με τις προτάσεις της για τη μεταφορά των ζώων στα μέσα μαζικής μεταφοράς της ΣΤΑ.ΣΥ.,κατέθεσε η Π.Φ.Π.Ο.Όπως αναφέρεται στην επιστολή:

“Κατόπιν της επικοινωνίας σας με το μέλος της Ομοσπονδίας μας κ. Αρμπελιά Ματθαίο, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την ανταπόκρισή σας και την αποστολή της υπ αριθμ. πρωτ. 16945 επιστολής σας.

Δραττόμεθα όμως της ευκαιρίας να υποβάλλουμε ορισμένες προτάσεις μας προς την εταιρεία σας για την διευκόλυνση τόσο του επιβατικού κοινού, όσο και της μεταφοράς ζώων στα μέσα που λειτουργούν υπό την εποπτεία σας.

Θα θέλαμε να τονίσουμε την αδήριτη ανάγκη που προκύπτει για την μεταφορά ζώων, ανεξαρτήτως μεγέθους, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς λόγω της κακής οικονομικής συγκυρίας που πλήττει τον μέσο Έλληνα.

Ως είναι γνωστό ο Νόμος θεσμοθετεί την δυνατότητα μεταφοράς μικρών κατοικίδιων ζώων (έως 10 κιλά) υπό προϋποθέσεις, σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και των σκύλων βοηθών ΑΜΕΑ ανεξαρτήτως μεγέθους, δίνοντας όμως την δυνατότητα και για ευνοϊκότερες ρυθμίσεις.

Οι προτάσεις μας για κάθε μέσο ξεχωριστά είναι οι παρακάτω:

Α. Μετρό και Ηλεκτρικός

Το Μετρό και ο Ηλεκτρικός είναι τα μέσα που χρησιμοποιεί σχεδόν όλο το λεκανοπέδιο λόγω του μεγάλου δικτύου. Θεωρούμε ότι σε ώρες αιχμής και με τις συνθήκες που επικρατούν εκείνες τις ώρες, είναι αδύνατο να μετακινούνται ζώα συντροφιάς. Έτσι θα σας προτείναμε οι επιτρεπόμενες ώρες να περιοριστούν από τις 10π.μ. μέχρι τις 2μμ και από τις 7μμ μέχρι την λήξη της βάρδιας. Επίσης θα ήταν καλύτερο για όλους, και προς αποφυγή προστριβών, να ορισθεί ένα μόνο βαγόνι σε κάθε συρμό (όπως π.χ. το τελευταίο για τα ποδήλατα) όπου εκεί θα μεταφέρονται το πολύ μέχρι τρία ζώα σε κάθε δρομολόγιο, ανεξαρτήτως μεγέθους μόνο με λουρί και φίμωτρο ή κλουβί μεταφοράς κατ επιλογή του συνοδού.

Η ανάγκη του ορισμού για λουρί και φίμωτρο και όχι απαραίτητα με κλουβί, έγκειται στο γεγονός ότι ένας σκύλος 10 κιλών μαζί με το κλουβί του, αφενός μεν δεν μπορεί να μετακινηθεί λόγω βάρους και όγκου, αφετέρου καταλαμβάνουν πολύ μεγαλύτερο χώρο εντός του χώρου των επιβατών. Και στις δύο περιπτώσεις αυτό δεν είναι βολικό τόσο για τους υπόλοιπους επιβάτες, όσο και για εμάς.

Αναγκαστική εξαίρεση από το ωράριο χρήσης του Μετρό και του Ηλεκτρικού, θα πρέπει να υπάρξει με ιδιαίτερη ρύθμιση για την γραμμή “Αεροδρόμιο – Σύνταγμα”, αλλά και “Πειραιά – Ομόνοια” και μόνο γι αυτά τα τμήματα, αφού τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας αεροπορικώς ή με πλοία, δεν έχουν κανέναν άλλο τρόπο να μεταβούν με τον σκύλο τους στο κέντρο. Ως η μεγαλύτερη Ομοσπονδία της χώρας έχουμε γίνει δέκτες παραπόνων από το εξωτερικό για αδυναμία μετακίνησης στην χώρα μας και αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει απαραίτητα οι εταιρείες (ΣΤΑ.ΣΥ για Μετρό και Ηλεκτρικό, και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον Προαστιακό) να λύσουν το δυνατόν συντομότερα.

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημάνουμε ότι σε συνάντηση της Ομοσπονδίας μας με την Δ/ΝΣΗ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φάνηκε να υπάρχει διάθεση συνεργασίας, κατανοόντας απόλυτα τις θέσεις μας, ιδιαιτέρως όσων αφορά την εν λόγω γραμμή.

dogtrain

Β. ΤΡΑΜ

Στα τραμ, που επίσης στις ώρες αιχμής παρατηρείται συνωστισμός θα πρέπει και πάλι να εφαρμοστεί το ανωτέρω ωράριο, αλλά και η μεταφορά ζώων μόνο με λουρί και φίμωτρο ανεξαρτήτως μεγέθους. Η επιβίβαση και η αποβίβαση από το τραμ καθιστά ακατόρθωτη την μεταφορά ζώου σε κλουβί, τόσο από την δυσχέρεια μεταφοράς του κλουβιού μαζί με το ζώο λόγω βάρους και όγκου, όσο και από την εκμετάλλευση χώρου εντός του οχήματος.

Σε μία περίοδο που η μετακίνηση με τα ΜΜΜ αποτελεί πλέον τον μόνο πρόσφορο τρόπο μετακίνησης του μέσου Έλληνα Πολίτη, αφού εκ των πραγμάτων αδυνατεί να μετακινήσει το αυτοκίνητό του ακόμα και για μικρές αποστάσεις, και που οι φιλόζωοι δεν εξαιρούνται από αυτές τις κακές οικονομικές συνθήκες, ζητούμε από εσάς την ελεύθερη και απρόσκοπτη μετακίνηση χωρίς διακρίσεις μεταξύ συνοδών μεγαλόσωμων και μικρόσωμων ζώων, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το Βέλγιο, η Σουηδία, η Νορβηγία, η Φιλανδία, η Αυστρία, η Δανία, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ισπανία, η Γαλλία, επιτρέπουν τα ζώα εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς μόνο με λουρί, και φίμωτρο στην διακριτική ευχέρεια του συνοδού τους.

Ο καθένας είναι σε θέση εύκολα να αντιληφθεί την δυσάρεστη έκπληξη του τουρίστα όταν φτάνει στο Ελ. Βενιζέλος ή στο λιμάνι του Πειραιά και δεν έχει κανέναν διαθέσιμο τρόπο μεταφοράς, τόσο προς το κέντρο (και από το λιμάνι και από το αεροδρόμιο όσο και το αντίθετο, από το κέντρο προς τα εκεί), ενώ από την άλλη, ούτε ο Έλληνας τουρίστας μπορεί να μετακινηθεί από και προς αυτούς τους δύο προορισμούς με σκοπό να ταξιδέψει.

Παρακαλούμε, μετά την λήψη της επιστολής μας να οριστεί συνάντηση με την Δ/ΝΣΗ της εταιρείας σας ώστε να συζητηθούν οι προτάσεις μας.

Για την

Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία & την
Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή Ζωοφιλικών Σωματείων

Η Πρόεδρος                            Η Αντιπρόεδρος          Η Γραμματέας
Αναστασία Μπομπολάκη Μαρίζα Χριστοδούλου Μαρία Χουστουλάκη

Το μέλος: Αρμπελιάς Ματθαίος