imagesΑφιερωμένο στην Μέμα Χατζηδάκη, μέλος του συλλόγου μας που έφυγε από κοντά μας

Στις 28 Νοεμβρίου ενα νεαρό ζευγάρι με τα δύο σκυλιά τους, κρατώντας τα από το λουρί τους , διέσχισαν την οδό Κοραή, στον πεζόδρομο δίπλα από τα σχολεία.

Αυτό το απολύτως φυσικό και νόμιμο γεγονός εξόργισε τον Διευθυντή του 2ου Γενικού Λυκείου , ο οποίος έντρομος στην θέα του των «τεράτων» κάλεσε την αστυνομία για να συλλάβουν τους δύο «εγκληματίες».

Οι αστυνομικοί και για την ακρίβεια ο ένας εξ αυτών , ως άλλος νομοθέτης, γνωμάτευσε , οτι απαγορεύεται η διέλευση των ζώων με τον ιδιοκτητη τους και με το λουρί τους στον δρόμο έξω από το σχολείο.

Στις διαμαρτυρίες του ζευγαριού για άγνοια εκ μέρους του του νόμου με αλαζονεία απάντησε « ο νόμος είμαι εγώ» .

Επίσης , νομοθετών και πάλι, απεφάνθη, οτι το σκυλί θα έπρεπε να φέρει φίμωτρο.

Στο δε τμήμα , όπου οδηγήθηκε ο νεαρός , άλλος αστυνομικός απεφάνθη και πάλι , οτι ‘ πρέπει να τον κλείσουν φυλακή» !!!!!!!!!

Οφείλουμε όμως να τονίζουμε , οτι η στάση του Διοικητή του Α.Τ. Χανίων ήταν σωστή και συνετή.

Ποια είναι όμως η νομοθεσία της χώρας μας , την οποία κατά τρόπο απαράδεκτο αγνοούν τα όργανα της τάξης και εμπλέκουν αθώους πολίτες σε περιπέτειες , επιδή κάποιοι έχουν φοβίες?

Μήπως λοιπόν φίμωτρο πρέπει να φέρουν ορισμένοι αστυνομικοί για να μην ξεστομίζουν τέτοια αδιανόητα ευφυήματα ?

Σε κανένα νόμο δεν απαγορέυεται ο περίπατος ζώων με τον ιδιοκτήτη τους με λουρί, ούτε υπάρχουν περιορισμοί.

Σε κανένα νόμο δεν αναφέρεται η χρήση φίμωτρου κατά τον περίπατο των ζώων.

Με ποιο δικαίωμα λοιπόν συλλαμβάνουν τους πολίτες και τους σύρουν για ανάκριση στα αστυνομικά τμήματα ?

Με την ευκαιρία όμως αυτή ας δούμε και μια άλλη πλευρά, εξαιρετικά σημαντική , του θέματος.

Ο Σιγκμουντ Φρόυντ αναφέρει.

« Τα παιδιά δεν έχουν ιχνος από την αλαζονεία που παρακινεί τους «πολιτισμένους» ενήλικους να τραβήξουν γρήγορα μια σκληρή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην δική τους φύση και εκείνη των άλλων όντων».

Τα παιδιά δεν διστάζουν να κατατάξουν τα ζώα σαν εντελώς ισότιμα όντα με αυτά.Η στοργή προς αυτά είναι έμφυτη.

Το φυσιλογικό, το φυσικό είναι αυτό το έμφυτο ένστικτο των παιδιών και οχι οι φοβίες των μεγάλων , τις οποιες σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τις μεταδίδουμε στα παιδιά.

Γι αυτό οι εμπλεκόμενοι στην διαμόρφωση της ψυχικής υγείας και της σωστής προσωπικότητας των παιδιών , γονείς , δάσκαλοι,θα πρέπει να είναι σωστά και επιστημονικά ενημερωμένοι, να επιδιώκουν και να παροτρύνουν την αρμονική συμβίωση των παιδιών τους με τα ζώα.

Γι αυτό και η στάση του Διευθυντή του Λυκέιου είναι πέρα ως πέρα αντιπαιδαγωγική.

Δεν έχει δε κανένα δικάιωμα τις δικές του φοβίες και ιδεοληψίες για τα ζώα να τις μεταφέρει στα παιδιά, τα οποία στο συγκεκριμένο περιστατικό, μη έχοντας κανένα απολύτως προβλημα με την παρουσία των ζώων ,στάθηκαν ανώτερα του « δασκάλου» τους και δίδαξαν το αυτονόητο.

Οτι η αρμονική συμβίωση με τα ζώα είναι δείγμα πολιτισμού κύριε Διευθυντά του 2ου Λυκείου.

Αντίθετα οι εκπαιδευτικοί του Δημοτικού Σχολείου της Κοραή, δάσκαλοι με όλη την σημασία της λέξης, έχουν καλέσει το νεαρό ζευγάρι, το οποίο τυγχάνει να είναι εκπαιδευτές θετικής εκπάιδευσης σκύλων, να πάνε στο σχολέιο τους , να μιλήσουν στα παιδιά και μάλιστα δεν δίστασαν να ζητήσουν από το νεαρό ζευγάρι , να μπεί μέσα στο σχολέιο μαζί με τα δύο « τέρατα» , που είναι δύο γλυκύτατα πλάσματα, που μόνο σε αρρωστημένα μυαλά φαντάζουν σαν εχθροί και καθίστανται αποδιοπομπαία.

Κάποτε η ανθρωπότητα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την φύση.

Ζώα και άνθρωποι συμβίωναν αρμονικά, μάλιστα τα περισσότερα ζώα θεωρούνταν ιερα.

Με την αρχή της εξημέρωσης των ζώων , που άρχισε πριν 12.000 περίπου , άρχισε παράλληλα και η εκμετάλλευσή τους και η απαξίωση με την απομάκρυνση σταδιακά από την ενεργειακή, πνευματική σύνδεση μαζί τους για να φθάσουμε σήμερα στην άθλια παραβατική συμπεριφορά μας απέναντι σε κάθε είδους ζώου.

Αυτό βέβαια είχε σαν επακόλουθο να απομακρυνθούμε από την φύση γενικοτερα.

Αυτή η ιστορική αναφορα καταρρίπτει και την άποψη , οτι ο άνθρωπος ανέκαθεν ήταν ανώτερο ον , η οποία άρχισε να αναπτυσσεται όταν ο άνθρωπος θέλησε να εξουσιάσει και να παρέμβει στην φύση για την εξυπηρέτηση των δικών του συμφερόντων είς βάρος των συμφερόντων των άλλων ζώων

Σήμερα στην Ευρώπη τα ζώα συντροφιάς εκτεταμένα συμβάλουν θεραπευτικά σε καταθλιπτικες καταστάσεις, σε καρκινοπαθέις, σε ψυχικά νοσούντες, σε καρδιοπαθείς βρίσκονται μέσα σε σχολεία, σε νοσοκομεία κλπ

Υπάρχουν ασφαλείς επιστημονικές μελέτες που καταλήγουν οτι η επαφή μας με ενα κατοικίδιο συμβάλει στην εσωτερική μας ηρεμία , στην αφύπνιση της πνευματικότητας του ατόμου με εμφανή αποτελέσματα επί τα βελτιω στην συμπεριφορά μας .

Στα παιδιά ειδικά είναι επιστημονικά πλέον αποδεδειγμένο οτι τα κατοικίδια έχουν θετική επίδραση στην αυτοεκτίμησή τους, στην αυξημένη αυτοπεποίθησή τους,στην υπευθυνότητά τους , στην κοινωνική συμμετοχή στην συνεργασιμότητα, αυξάνουν τον ενθουσιασμό τους, νοιώθουν ικανοποίηση, δρουν θετικά στον αυτοέλεγχό τους , στην υπομονή ,ενώ αντίθετα η ύπαρξη βίας προς τα ζώα σε νεαρή ηλικά είναι μια αξιόπιστη ένδειξη μελλοντικής εγκληματικής συμπεριφοράς.

Ενισχύοντας την έκφραση τρυφερότητας προς τα ζώα έχουμε σαν αποτέλεσμα την μέιωση της εγκληματικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς τους.

Μελέτες καταδεικνύουν οτι παιδιά που μεγάλωσαν σε περιβάλλον φιλοζωικό , έδειξαν καλύτερη επικοινωνία, υγιή άμιλλα, ήταν πιο δημοφιλή στην παρέα τους, πιο κοινωνικά , είχαν ανεπτυγμένο αίσθημα αυτονομιας και επάρκειας. ασκούντο περισσότερο είδικά , αν το κατοικίδιο ήταν σκύλος , και αποδέχονταν καλύτερα και πιο θαραλλέα τις δύσκολες περιστάσεις της ζωής τους, αφού πιο εύκολα μέσω των διαφόρων φάσεων υγείας του κατοικιδιου τους, εξοικειώνονται με τον κύκλο της ζωής ,ασθένειεα και θάνατο.

Η σωστή συνείπαρξη με τα κατοικίδια τους μεταδίδει τις αξίες του ανθρωπισμού ,οικολογικής συνείδησης και ηθικής ευθύνης.

Ολα αυτά είναι εφόδια , εξαιρετικά απαράιτητα για να έχουν μια πιο φυσιολογική και ψυχικά ισορροπημένη ενήλικη ζωή.

Σχετικές έρευνες αποδεικνύουν , οτι νήπια και βρέφη που ζούν σε οικογενειάκό περιγυρο που έχουν ζώα δεν γλέιφουν τον αντιχειρά τους, κλασσικό παράδειγμα συναισθηματικής ανασφάλειας .Στις προηγμένες χώρες τα παιδιά από την μωρουδιακή ηλικία πάιζουν, μεγαλώνουν, χαιδευουν, κοιμούνται συμβιώνουν απόλυτα με τα κατοικιδιά τους.

Τα οφέλη από την αλληλοεπίδραση ζώων και ανθρώπων είναι τόσο σημαντικά και βαθειά που καλύπτουν κάθε άλλο ρίσκο.

Τα παιδιά κινδυνεύουν πιο πολύ από την ρύπανση ή την ποιότητα των σύγχρονων και πολλές φορες μεταλλαγμένων προίοντων, ο άνθρωπος κινδυνεύει για την μετάδοση ασθενειών πολύ περισσότερο από την επαφή του με τον άνθρωπο και σε εξαιρετικά μικρό βαθμό από τα ζώα.

Είναι επιτακτική ανάγκη για την ισορροπία μας να πρωθηθεί η ζωοφιλία από γονείς και δασκάλους , ωστε η κοινωνία μας να μπορέσει επιτέλους να κάνει μια στροφή πάλι προς την φύση και να μπορέσει εστω και στο παρά πέντε να αντλήσει από αυτή όλα τα ενεργειακά αποθέματα που περιέχει και που στην πορέια της ανθρωπότητας στο όνομα του υποτιθέμενου πολιτισμού και της προόδου οικτρά απωλέσαμε